kam sap nee dah..cause sudi lawat blog nie kalu suka cakap suka k....sayang korang

Thursday 22 November 2012

Love in Seoul ep 1 ^^


"Kalau esok-esok , saya lupakan awak . Apa yang awak akan lakukan?" tanya Nara . Matanya memandang sayu ke arah pemuda itu . "Saya akan cuba untuk ingatkan awak tentang saya"

Air mata Nara bergenang "Kalau , saya tak ingatkan awak jugak . Macam mana?" tanyanya lagi . Gongchan  tersenyum . "Saya akan tunggu awak , sampailah suatu hari nanti awak akan ingat saya . " Air mata Gongchan juga turut mengalir .

"Saya harap saya akan ingat awak sampailah nafas saya yang terakhir ." Nara melemparkan pandangannya jauh ke awan . 'Tolong jangan lupakan saya...' ujar isi hati Gongchan .


10 tahun sebelumnya

"Ah~ penatnya saya ." keluh Nara . "Awak buat apa semalam Nara ssi sampai lembik macam ni? Tengok tu , mata awak dah macam mata beruang panda aje . HAHA" ujar Kot-nim . "Awak ni Kot-nim tak habis-habis nak kutuk saya . Keji betul -,-" marah Nara . "Aigooo , saya gurau ajelah ."

"Ah ~~ minggu depan ujian pelepasan bahasa inggeris bermula . Arghh , saya memang tak boleh bayangkan kalau saya FAIL @..@ ... Tidak !!" risau Nara . "Apa susah kalau fail awak repeatlah balik . Best apa satu kelas dengan junior " kata Kot-nim .

"Hey , awak tak risau ke?" tanya Suzy . "Sebab saya risaulah saya tak nak fikirkannya . Buat pening kepalanya je" balas Kot-nim selamba . "-..- memang tak ada perasaanlah minah ni"



Tiba-tiba Hara datang dengan wajah yang berseri-seri . Ada khabar gembiralah tu . "Nara ssi , Kot-nim ssi cuba teka siapa senyum dekat saya tadi ?" kata Hara . "Erm , Dongwoon?" tebak Nara . "Andwea !! mamat sengal tu . Sorry sikit ya" kata Hara . "Pak cik kebun?" teka Kot-nim pula . "Kot-nim , awak ada jawapan yang lebih bijak sikit tak" .

"Eh , betullah . Pak cik kebun tu kan suka senyum pada semua orang" . Nampaknya sorang pun tak boleh jawab soalan yang dilemparkan Hara . "Baiklah , saya dengan bangga dan ... dan... Hah ! dan ayunya nak beritahu korang berdua yang Senior Gikwang senyum pada saya dekat kantin tadi !!" kata Hara . "Hahaha !!" tawa terletus diantara Kot-nim dan Nara . Mereka saling berpandangan dan ketawa sampai terbatuk-batuk .

Hara tak puas hati =..=  . "Eleh , kalau setakat senyum tu pada saya pun dia pernah . Apa nak heran" kata Nara . "Entah , awak tahu dia pernah kata pada saya SARANGHAE !! tak kisah pun" tambah Kot-nim pula . "Eee... benci betullah saya dengan awak berdua ni .Saya tahulah awak berdua ni ahli rasmi kelab peminat Senior Gikwang . Jangan nak berlagak boleh tak . " marah Hara .

"Oh ya , kenapa ya awak tak masuk aje kelab peminat tu" tanya Nara . "Eh , awak ni Nara tak ingat ke hari tu yang semua pelajar tahun satu berebut-rebut nak daftar sebagai ahli tapi ahli cuma 100 orang aje yang diperlukan . Masa tu awaklah orang yang ke-100 dan Haralah yang ke-101 . HAHAHA bukan main frust menongeng dia dibuatnya ." kata Kot-nim . "Oh ya lah . Saya lupa" kata Nara sambil menggaru-garu kepalanya .

Serba salah juga dia dibuatnya . Maklumlah , Hara memang pemimat tegar mamat tu . Lagipun dia bukan nak sangat sertai kelab peminat tu . Tapi atas desakkan Kot-nim dia ikutkan juga rakannya itu . Hara kelihatan sedih ."Omo , Hara ssi . Ullijima. Mungkin tahun ni awak boleh berjuang lagi ." kata Nara.

"Betul cakap awak. Tahun ni akan jadi tahun saya . Saya akan berjuang untuk dapatkan status ahli kelab peminat awak Sunbaenim Gikwang . Hwaiting !!" jerit Hara dengan semangat . "Macam tulah Hara yang kami kenal" kata Kot-nim .Mereka saling berpelukkan .




Loceng sekolah berbunyi , menandakan waktu terakhir sudahpun tamat . Semua pelajar berpusu-pusu pulang ke rumah masing-masing . "Eh , korang jom kita pergi karoake nak tak?" ajak Hara . "Hmm... Nara awak nak pergi ke?" tanya Kot-nim pula . "Alah , jomlah kita rehatkan minda . Lagipun kitakan dah study banyak tadi ." pujuk Hara .

"Erm.. betul tu Nara . Boleh release stress tau !" tambah Kot-nim lagi . "Awak berdua pergi ajelah . Lagipun saya tak sedap badanlah . Saya nak berehat ." ujar Nara . "Betul ke ni? Awak janganlah terlampau paksa diri awak Nara . Nanti jatuh sakit siapa yang susah , awak jugak , kan" nasihat Kot-nim

"Betul tu , 4 hari aje lagi nak exam . Awak kena jaga kesihatan" . Nara mengangguk lalu tersenyum "Yelah cik berdua . Saya akan jaga kesihatan" .


Kot-nim dan Hara di dalam perjalanan ke pusat karoake,

"Hara , awak tak rasa pelik ke dengan perangai Nara?" tanya Kot-nim .
"Pelik? tak ada pulak . Kenapa?"
"Entahlah , tapi saya nampak muka dia agak pucat . Dia dah sangat berusaha untuk lulus ujian pelepasan tu , kan . Saya harap dia akan buat yang terbaik ." kata Kot-nim . "Hah ! baru saya teringat , dia selalu mengadu sakit-sakit kepalalah , badanlah . Awak tak rasa macam ada something wrong ke?" kata Hara sambil mengecilkan matanya .


Apa lagilah yang difikirkan Hara waktu itu . Bukan apa , Hara memang suka berfikiran negatif sikit !. "Apa maksud awak?" tanya Kot-nim . "Mungkin , Nara ssi mengandung !" .

"Omo !! Hara ssi , jangan nak merepek boleh tak . Kotor betullah fikiran awak ni . *-*" marah Kot-nim . "Saya teka aje , janganlah marah "





Selepas waktu peperiksaan pelepasan bahasa inggeris tamat ,

"Wah ~ i still alive !! HAHA akhirnya saya rasa bebas dari tekanan yang hampir-hampir buat saya mental !!" jerit Nara . Kedua rakannya hanya ketawa kegembiraan .

Neun datang ke arah mereka . "Hey awak semua , saya dengar dari kakak saya yang akan ada pelajar baru yang akan masuk ke kelas kita ." terang Neun (lupa nak terang , kakak Neun ialah seorang cikgu di sekolah itu). "Betul ke? Wah ~ lelaki musim luruh , mesti hensem , kan" ujar Hara . Bersinar-sinar matanya saat itu . Terujalah tu !.

"Kita akan dapat kawan barulah lepas ni" ujar Nara . "Mungkin , pak we baru !!" celah Hara . "Desperado la dia ni" ujar Neun . "Memang pun -,-'' " jawab Kot-nim dan Nara .







Pesanan daripada penulis ,

Hai !!! Anyeonghae-seyo !! * tunduk hormat . :D Assalamualaikum ***~~ .. 
First of all Mianhnae !! (Sorry) .. kerana jalan cerita ini terikut-ikut cara komik2 dan ada unsur2 korea sikit . HAHA >> additec to KDRAMA !! .. saya memang suka kpop pun """-_-''''' YEAH !!! << adakah muka nie nampak membosankan . Okey seharusnya macam ni , kan :DDD ... hehe .. 

Watak utama cerita ni ialah Nara >> 

seorang yang kuat belajar ... Paling tak percaya , kalau dia stress dia lebih suka buat soalan matematik !! DAN itu membuatkan dia rasa rileks ... Subject yang paling ditakuti Bahasa Inggris . <<< Entahlah akupun tak tau apa alasannya . >< ..  Dia juga susah nak tetarik pada namanya lelaki 0..0 wah .. betul ke ni . Siapa tak tetarik pada lelaki korea macam Song jong ki? memang kesian orang tu . HEHE just kidding . Tapi kalau lelaki korea macam tu ... Aku rasa minah ni pun cair macam aiskrim !!

okeylah itu aje .. nantikan sambungannya di episod akan datang .. 

*watak ini tiada kena mengena dengan sebarang makhluk atau objek atau mana-mana tempat ... Rekaan semata-mata aje ...

                     Nara , mengikut gambaran si penulis > kesian Bae suzy jadi mangsa< tapi comel kan?



No comments:

Post a Comment

MY BANNER