kam sap nee dah..cause sudi lawat blog nie kalu suka cakap suka k....sayang korang

Thursday 15 March 2012

Luahan hati ini

Tinggal lagi beberapa hari aku akan ambil result SPM '11 . Dulu aku mesti terlalu excited untuk ambil result sebab aku selalu terbayang aku akan dapat result yang baik . Tapi semakin lama masa itu datang aku semakin tak pasti adakah aku boleh mencapai impianku . Kalau aku boleh undurkan masa aku nak buat yang terbaik. Tapi semuanya dah berlalu. Nasi sudah menjadi bubur . Ibu aku cakap man jada wajada ertinya orang yang berusaha pasti dapat balasan atas usahanya . Aku percaya tu tapi aku takut untuk meletakan harapan yang tinggi , sebab acapkali aku kecewa dengan harapanku sendiri . Aku sudah terbiasa tersungkur , kadang-kala aku takut untuk bangun . Tapi bila aku melihat wajah kedua ibu dan ayahku aku mula sedar jika aku terus menyesali semuanya mungkin sampai bila-bila aku takkan berjaya . Aku bangkit , aku ubah diriku . Jika keputusan spmku baik ini semua untuk ibu dan ayah . Aku ingin membalas jasa mereka , tak lupa juga jasa guru-guru yang gigih mendidik aku . Semalam aku minta maaf pada ayah , aku cakap " ayah atin minta maaf kalau result aten tak elok" ayah aku cakap " Takkan ayah nak benci kamu , sebab result kamu tak elok . " . Aku sebak masa tu .

Aku seorang yang suka memendam rasa . Aku tak mahu tunjukkan atau kongsikan dengan org lain . Tapi kali ni aku dah tak tahan lagi . Pernah aku terfikir , aku mahu tidur untuk melupakan segalanya . Tapiku harus bersyukur Allah takkan menguji umatnya yg tidak mampu . Ayah dan ibu banyak berkorban untuk aku . Mereka selalu bersedih dengan sikapku . Terus terang aku kata , seumur hidup aku , aku tak pernah buat mereka bangga . Langsung tak pernah . Kali ini ya Allah , Kau tolonglah aku kerna aku ingin mengukir senyuman di bibir mereka di saat aku membawa pulang result yang baik .

No comments:

Post a Comment

MY BANNER